söndag 6 juli 2008

v 33+6: GAMMAL MAMMA

Förra gången jag blev mamma hade jag hunnit fylla 22 år. Den här gången kommer jag vara 31. Det har gått några år emellan, men det är ändå rätt normala åldrar att få barn i skulle jag tro. Men idag läste jag Aftonbladet om en mamma som var 70 år nu när hennes tvillingar föddes! Jisses, så gammal är ju inte ens min mormor!

Här är det bara några veckor kvar nu tills man själv ska bli förälder. Har gått 34 fulla veckor i morgon och går med andra ord in i v 35. Min lillebrorsa föddes i v 35! Men jag hoppas nog den här lille bebben vill ligga kvar där inne några veckor till.

Magen börjar trycka ihop lungorna allt mer nu och det är lite svårt ibland att hitta sköna ställningar när man ska sitta eller ligga. Jag har börjat få lite sammandragningar nu igen. Har ju varit lugnt ett tag nu annars medan jag pluggat på heltid, men till skillnad mot förut när jag fått dem ibland så har de börjat göra lite ont emellanåt. Inte superont, men det känns ju lite.

1 kommentar:

Lotta A sa...

Att vara 70 år och få två små barn kan inte vara någon höjdare.
Inte en chans att man har den orken som krävs.........
Fatta det är inte länge tills din lilla "filur" ska komma nu!
Själv ser jag fram emot att få köpa något gulligt och sött bebis plagg till den lille,för det finns ju så mycket fint!
Känns som det var eviheter sen man köpte bebis kläder.