tisdag 15 juli 2008

v 35+1: VILSE I BARNVAGNSDJUNGELN

Oj oj, att köpa barnvagn är verkligen en djungel! Har velat fram och tillbaka ett bra tag nu mellan olika vagnar, märken och modeller och känner mig rätt vilse i barnvagnsdjungeln! Men det man främst får tänka på är nog vilken typ av vagn man egentligen behöver.

Det finns ju en massa snygga vagnar och med diverse olika funktioner... men hur praktiskt är det till exempel med pyttesmå hjul när man bor på landet och promenaderna främst kommer bli på grusvägar och andra icke-asfalterade underlag?! Dessutom kommer ju vintern också så småningom, så en rejäl vagn som tar sig fram där man vill är nog att föredra. Tyvärr blir det ju inte de allra minsta och smidigaste vagnarna som är aktuella då, men men... man kan ju köpa en smidigare sittvagn sen när barnet blivit lite större. Ja, så får det nog bli.

Ska åka och kika på en vagn ikväll som vi hittat på Blocket... får se om den är nåt att ha...



Har för övrigt varit hos barnmorskan idag. Hade en semestervikarie, men hon var rätt bra tycker jag. Alla värden var som de skulle. Det enda var väl att sf-måttet är i minsta laget. Min andra bm mätte ju flera gånger sist jag var där, och det gjorde hon jag hade idag också. Hon fick det till mellan 30-31 cm, så jag ligger nånstans runt den nedersta kurvan. Får hoppas lilla grodan stannar kvar där inne i magen ett tag till och växer till sig lite.

Vissa dagar känns det dock som han vill komma ut när som helst. Hade en massa förvärkar häromnatten som kom regelbundet i flera timmar. En del gjorde rätt ont, så särskilt mycket sömn blev det inte. Med sonen hade jag knappt några förvärkar alls innan förlossningen startade, så det skiljer sig lite från förra gången. Tydligen så är det rätt vanligt med mer förvärkar när man är omföderska, så det skulle inte förvåna mig det minsta om jag trots allt går över tiden även denna gången. Fast det känns faktiskt helt okej att vara gravid ett tag till.

Måste förresten fixa en byrå snart också att lägga alla bebiskläder i. Just nu ligger de i garderoben i en salig blandning från stl 50-62. Har försökt gå igenom en del av det nu i eftermiddag och sorterat upp efter storlekar.

Inga kommentarer: