tisdag 26 augusti 2008

v 41+1: SISTA BESÖKET PÅ MVC

Sådär, sista mvc-besöket hanns också med. Hade ju hoppats på att slippa det! ;-) Men men... allt såg bra ut iallafall. Blodtrycket låg på 125/80 (vilket är lite högre än jag brukar ha), vikten hade gått uppåt och hjärtljuden lät bra. Men sf-måttet hade gått ner från 36 cm för ett par veckor sedan till 33-34. Förmodligen för att magen har sjunkt ner så mycket nu det sista.

I natt har jag inte sovit mycket. Vaknade runt 3-tiden av att jag hade ett par förvärkar som gjorde rätt ont. Sen har de kommit lite till och från. Runt 5-6 så jamade vår huskatt Berit utanför dörren och ville in. Släppte in henne och tog ut soppåsen samtidigt... och vad hände då?! Jo, vår hankatt tog sin chans och smet ut! Snabb som blixten!! Så jag var ute i morgonrock och stor mage och jagade röd Maine coon-hane tidigt i morse! Det var säkert en rolig syn för de som såg oss. Fick iallafall in honom till slut, men det tog sin lilla tid.

Aj aj, nu kom det en värk till här... de börjar kännas en del... HOPPAS lillebror börjar fatta galoppen att det är dags att komma ut nu! :-)

3 kommentarer:

Lotta A sa...

Hej och hå vad spännand ,nu är det kanske dax?
Tänk om det blir i dag han kommer?
Du kanske rent av redan nu är på väg in att föda?
Bäst att jag uppdaterar mej genom syster yster...........
Lycka till!

Anonym sa...

*hoho bebis, dax å komma nu*

Anonym sa...

OJ! Jag gissar på att liten är ute strax! *gåshud*
Önskar dej all lycka till Linda!
/Suss